Vem kontaktar man vid frågor, problem eller fel i fastigheten eller med sitt boende?
Generella frågor om boendet från bostadsrättsinnehavare
Bostadsrättsinnehavare, kontakta Alexander Källestål, Maria Fröderberg eller Olivia Lannegren via
Generella frågor om boendet från hyresgäster
Hyresgäster, kontakta Alexander Källestål, Maria Fröderberg eller Olivia Lannegren via
Fastighetsförvaltaren
Tänk på att om du som är bostadsrättsinnehavare själv står för underhåll för din egen lägenhet. Åtgärder som inte faller under förenings ansvar får man betala för ur egen ficka (gäller både bostadsrättsinnehavare och hyresgäster).
Fastighetsägarna Service
08 – 617 76 00
måndag-torsdag 07:00 – 17:00
fredag 07:00 – 16:00
Jour (endast nödfall)
Jour 08-657 64 50 (ring någon i styrelsen först, åtgärd är kanske redan på väg). Kontaktuppgifter till styrelsen finns på tavlan i trappuppgången.
Felanmälan hiss
Om hissen inte kommer, kontrollera att alla grindar är ordentligt stängda eller om du på egen hand kan hitta vad som är fel.
Om detta inte hjälper: ring någon i styrelsen (se kontaktuppgifter på tavlan i entrén). Bara de i styrelsen får felanmäla hissen.
Sitter någon fast i hissen och man försökt hitta felet utan framgång tar Stockholms Hiss-Service emot felanmälningar direkt – utan styrelsens godkännande – på telefon 08-522 255 66 (dygnet runt).
Ellevio (större elavbrott)
020-44 11 00
www.ellevio.se/partner/stromavbrott
Internetuppkopplingen via fiberuttaget
Stockholms stadsnäts kundtjänst
Telefon 08-50 12 20 10
e-post
Ekonomisk förvaltning
Vår ekonomiska förvaltare heter Simpleko. De har följande kontaktuppgifter:
Simpleko
Box 307
751 05 Uppsala